Košický triumf, podceňovaní Francúzi či ostrostrelec König. Čo nám priniesol jubilejný Tatranský pohár?
21. augusta 2017
V druhom zápase vyšehradského pohára sa dvakrát presadil Mlynarovič
23. augusta 2017

Kúsky mozaiky, vďaka ktorým je Tatranský pohár kvalitným podujatím

Tento rok sa v Poprade odohral už 70. ročník kvalitného hokejového turnaja o Tatranský pohár. Dnes sa pozrieme na to, prečo patrí medzi rešpektované nie len na Slovensku. Najdôležitejšou je spokojnosť samotných účastníkov a fanúšikov, a to nám zaručí len náročná práca mnohých organizátorov, ktorú však často obyčajný divák nevidí.

Tatranský pohár je momentálne po Spengler Cupe druhým najstarším hokejovým turnajom v Európe. V rámci Slovenska patrí medzi tie najdôležitejšie a najviac rešpektované športové podujatia. To si uvedomuje aj terajšie vedenie klubu HK Poprad, ktoré je jeho organizátorom, a jedným z jeho dlhodobých cieľov je minimálne udržanie jeho renomé aj za hranicami našej republiky. „Na Slovensku si občas neceníme veci, ktoré sú niečím výnimočné a práve toto podujatie ním je. Tatranský pohár je momentálne druhým najstarším v Európe a my sa budeme aj v najbližších rokoch snažiť, aby si svoje dôležité postavene na hokejovej mape minimálne udržal,“ pripomína význam podujatia riaditeľ HK Poprad Ľudovít Jurinyi. Že to nie sú len reči, bolo jasne vidieť už počas tohto ročníka. Klub totiž pripravil v spolupráci s Tlačiarňou Kežmarok publikáciu 70 ročníkov Tatranského pohára, ktorej autorom je Rastislav Ovšonka. Bývalých víťazov podujatia sme si uctili ich umiestnením na mantinely našej ľadovej plochy. V sobotu sa v press miestnosti NTC Poprad uskutočnila aj konferencia o histórii Tatranského pohára. „Myslíme si, že históriu tohto podujatia si treba pripomínať a v kvalitnej forme aj šíriť najmä medzi mladšiu vekovú kategóriu, ktorá ju môže v budúcnosti ešte zveľaďovať,“ vysvetľuje jej význam Jurinyi.

Najťažšou a aj najdôležitejšou úlohou celého organizačného výboru bola organizácia samotného podujatia. Tá sa týka najmä samotných mužstiev, keďže ich spokojnosť zvyšuje hodnotu turnaja a dokáže prilákať pod Tatry aj tie kvalitnejšie tímy. Každému mužstvu bola zabezpečená starostlivosť, materiálne zabezpečenie či rôzne služby a servis. Organizačný tím je schopný vypočuť a hlavne splniť rôzne požiadavky samotných klubov, ako napríklad pravidelné pranie výstroje, technické zabezpečenie šatní či splnenie špeciálnych stravovacích požiadaviek či pitného režimu. Novinkou je aj pridelenie sprievodcu z Jazykovej školy Target pre každý zahraničný tím, ktorý im je neustále k dispozícii. Aby sa vyhlo rôznym zdĺhavým presunom, mužstvá boli ubytované priamo v Poprade alebo v jeho blízkom okolí a mali možnosť pravidelnej regenerácie v AquaCity Poprad. Bonusom už boli pripravené online záznamy zápasov pre trénerov, ktoré môžu slúžiť na ich komplexný rozbor.

Tatranský pohár nie je len o samotnom hokeji, ale aj o propagácii nášho regiónu či o vybudovaní dobrých vzťahov medzi klubmi. Preto sa organizačný tím pravidelne staral o hostí aj mimo zápasových chvíľ. Deň pred Tatranským pohárom bol zorganizovaný bowlingový turnaj v Citybowling Poprad, ktorého sa zúčastnili štyri neoddeliteľné zložky zložky späté s popradským hokejom – vedenie klubu, hokejisti, fanklub a médiá. Veľký úspech mal aj Tatra Hockey Golf Cup vo Veľkej Lomnici, ktorého sa zúčastnil manažment tímov a partneri podujatia. Druhý deň turnaja zavŕšil pre partnerov podujatia a tímy slávnostný večierok v hoteli Horizon Resort ****.

Žiadne športové podujatie nemôže dosiahnuť úspech bez kvalitného marketingu. Práve táto sféra jeho organizácie je najširšia a vyžaduje si najviac pracovného času. Ešte pred turnajom bolo potrebné sa postarať o jeho reklamnú kampaň. Oproti minulosti nastal práve tu najväčší progres. Podujatie sa spropagovalo, prípadne sa stále objavuje aj po jeho skončení v rôznych televíziách, pripravená bola outdoor reklama na plagátoch, letákoch či city lightoch. Samozrejmosťou je online reklama nie len na klubovom webe, ale aj na internetových stránkach ostatných klubov či jej šírenie na portáloch Zoznam.sk, Športky.sk a na najdôležitejších hokejových, športových či regionálnych weboch. Tento rok za zaviedol aj jednotný branding značky turnaja (logo TP sa vyskytovalo v rovnakej forme). Tu by sa dala zahrnúť aj spolupráca a komunikácia s ostatnými klubmi, ktorým boli poskytované materiály pre ich sociálne médiá a všade bol používaný jednotný dizajn. Ako samozrejmosť v Poprade berieme aj bulletin pre fanúšikov. Pre tých bol pripravený aj fanshop, kde si mohli zakúpiť komplexný merchandising – špeciálne turnajové šály, dresy, puky, minidresy, vlajky, šiltovky a nálepky, všetko s logom Tatranského pohára. Divákom spríjemňovali zápasy a vytvárali atmosféru Angels Cheerleaders a pre tých zahraničných bol k dispozícii anglický hlásateľ. Klub sa postaral aj o fanúšikov, ktorí sa nemohli zápasov zúčastniť, keďže v spolupráci s TV213 boli odvysielané najdôležitejšie zápasy. Komplexný výsledkový servis aj fotogalériu zo všetkých zápasov mohli fanúšikovia nájsť na Facebook stránke Tatranského pohára.

Pre samotných strelcov gólov bolo určite prekvapením, keď im po presnej strele zahrala ich špeciálna gólová pesnička. Pre najlepších hráčov zápasov sme vďaka potravinám Klas Poprad-Veľká pripravili darčekové koše a ako trvácnu spomienku sklenenú plaketu od spoločnosti MAAD. Nejlepší hráči turnaja obdržali okrem trofejí aj kytice od partnera Kvety Victor

Facebook komentáre