Štatistické zaujímavosti Arne Krotáka
19. decembra 2016
Zlatá prilba Tipsport Ligy Štrauchovi
20. decembra 2016

Speaker Matej Vasičák: Pre divákov chceme mať vždy nejakú novinku

Počas prebiehajúcej sezóny sa vedenie popradského hokejového klubu rozhodlo popracovať aj na vzťahu smerom k fanúšikom. Pre spríjemnenie a oživenie prestávok medzi tretinami prinieslo pre nich množstvo nových súťaží, ktorých moderovanie má na starosti bývalý mládežnícky hokejista HK Poprad Matej Vasičák.

Ako si sa dostal k svojmu účinkovaniu v klube HK Poprad?
HK Poprad uverejnil inzerát s ponukou možnosti absolvovania praxe v klube. Mňa to veľmi oslovilo, keďže som bol niekoľko rokov po ukončení kariéry mimo aktívneho diania v hokeji. Ešte počas Tatranského Pohára mi otec prízvukoval, nech na to reagujem. Na zápase proti Bystrici som bol už pracovne. Začal som na čítačkách pri vchodoch na štadión, no potom sa ma spýtali, kde chcem pokračovať, tak som sa rozhodol ísť to skúsiť do réžie a zostal som pri tom. Bol som hodený do vody a mal som plávať, tak som plával.

Čo je tvojou náplňou práce?
Som moderátor, resp. speaker. Mojou úlohou je moderovanie súťaží počas prestávok medzi tretinami. Chceme ľudí zabávať, aby sa počas prestávok nenudili, nepozerali do mobilov, ale aby sa aj takouto formou mohli dostať do diania v zápase aspoň a vyskúšali si možnosť pozrieť štadión priamo z ľadovej plochy. Zároveň majú šancu vyhrať vstupenky na ďalší zápas či hodnotné ceny od našich partnerov.

Mal si s tým už nejaké skúsenosti?
S komentovaním vôbec, ale mikrofón som nedržal v ruke prvýkrát. Ešte na základnej škole sme mali rozhlasové vysielanie, na koncoročnej akadémii vyhlásenie výsledkov, čiže už tam vznikli nejaké tie základy. Ale je rozdiel, keď rozprávate do mikrofónu a nikto vás nevidí alebo sa na vás pozerá 30, 100 alebo 1000 ľudí. Trému som na prvých zápasoch mal a to neskutočnú, no kamaráti a iní vravia, že oni by to nedokázali. Presvedčil som sa, že všetko sa dá, sám tomu neverím, že som sa do toho pustil.

Ako vzniká program aktivít, s kým ho konzultuješ?
Mám rituál prísť stále dve hodiny pred zápasom, aby som sa stihol pripraviť. Musím si  naštudovať časový harmonogram súťaží, vo veciach musím mať poriadok a istotu. Daniel Laškody (branding manager HK Poprad) mi vždy pripraví scenár, ktorý si preštudujem a potom sa ide na to. Snažím sa to robiť najlepšie ako viem, samozrejme, vždy sa to dá lepšie.

Pripravujete nejaké zaujímavosti pre fanúšikov v najbližšej dobe?
Vždy sa snažíme pripraviť pre fanúšikov niečo nové, originálne. Veríme, že sa to fanúšikom bude páčiť.

Ako sa ti spolupracuje s vedením klubu, zamestnancami, hokejistami?
Prebiehajú tu priateľské vzťahy, to sa mi páči. Prijali ma medzi seba, spoznal som nových ľudí, pracuje sa mi s nimi super. Pár ľudí som už poznal predtým, niektorých nie. Na réžii sme výborná partia, sťažovať sa nemôžem ani na prístup trénerov, hostesiek,… Takisto hráči sú v pohode.

Ako by si zhodnotil popradské publikum z hľadiska tvojej práce?
Stretol som sa s rôznymi názormi, dobrými aj zlými. Nie každému človek vyhovie. Poprad je hokejové mesto, tento šport tu patrí. Popradský fanúšik je náročnejší, ale o to viac hokej miluje! Myslím si, že fanúšikovia sú super, no bolo by lepšie, keby ich zápas čo zápas chodilo viac. Hrá sa tu kvalitný hokej, hráči si zaslúžia vyššie čísla ľudí na tribúnach.

Zažil si počas moderovania nejakú vtipnú situáciu?
Tomu sa asi nedá vyhnúť. Často používam počas moderovania slovíčko „takže“. Po novom je to už aj moja prezývka. Počas jednej súťaže som slovo „takže“ zopakoval dokonca osemkrát. Človek si to niekedy ani neuvedomuje. Počas jedného zápasu sa mi stalo, že nejaký pán z tribúny na mňa zakričal, že mám ísť radšej hrať ako rozprávať do mikrofónu… Počas súťaže „Uhádni hráča na obrazovke“, som išiel za jedným pánom a opýtal som sa ho či ho spoznal. Vyrukoval na mňa s maďarčinou a keďže ja v tomto jazyku viem povedať len jedno dlhé slovíčko a nadávky, ostal som zaskočený. Je mi jasné, že sa mi podobné veci budú stávať často.

Facebook komentáre