Nový projektový manažér chystá v klube novinky

Hokejový klub HK Poprad nechce zaspať na vavrínoch ani mimo ľadovej plochy. K tomu by mal dopomôcť Ľuboš Husár, ktorý sa stal projektovým manažérom. Už v tejto chvíli má v spolupráci s vedením klubu a marketingovým oddelením pripravených množstvo zaujímavých projektov smerom k fanúšikom či hráčom, na ktorých sa začalo v uplynulých dňoch pracovať.

Prečo si sa rozhodol pomôcť hokejovému klubu HK Poprad?

Po ukončení aktívnej hokejovej kariéry som sa 11 rokov venoval rozhodovaniu. Popri tom som si spravil aj trénerskú  licenciu a chcel som určitým spôsobom pri tomto športe ostať. V klube mám množstvo známych a je mojou srdcovkou. Sám som oslovil riaditeľa klubu s tým, že by som mohol byť prínosom pri určitých organizačných záležitostiach. Predstavil som mu niekoľko projektov, na ktoré už neostáva ľuďom v klube dostatok času. Riaditeľ klubu Ľudovít Jurinyi si z nich vybral pre neho prioritné a už som sa do nich aj pustil.

Aká bude tvoja funkcia?

Išlo by o akéhosi projektového manažéra. Snažíme sa v tomto klube vytvoriť rodinnú atmosféru. Chceme dosiahnuť vzájomnú podporu medzi všetkými jeho zložkami. Medzi vedením a mnou s marketingovým oddelením, klubom a fanklubom či ostatnými fanúšikmi a podobne. My sa nemôžeme spoliehať, že nám v Poprade spadnú z neba milióny. Postaviť úspech musíme na vzájomnej spolupráci, tvrdom makaní a podobnom zanietení, aké tu v posledných sezónach fungovalo a ku ktorému sa pridávam aj ja.

Prvým z nich je zlepšenie zázemia pre mužských hokejistov. V čom by mal nastať posun vpred?

Ja som bol v seniorskej šatni prvý krát až počas uplynulého playoff juniorov. Musím uznať, že je na relatívne dobrej úrovni. Stále je však nutné posúvať sa ďalej a zveľaďovať ju. Rozpočet na podobné veci nie je bezodný, aj za málo peňazí sa však dá spraviť pri dobrých nápadoch a ochote vedenia aj veľa muziky. Samozrejmosťou je jej udržiavanie. Začali sme posilovňou, kde sme spísali cca 60-70 možných vylepšení, brali sme to tak, že ak sa podarí 20 z nich bude to úspech, a dnes môžem povedať, že bude zrealizovaných všetkých 60-70 bodov ktoré bolo potrebné zlepšiť. V prestávke medzi prípravou na suchu a na ľade, sa presunieme k zveľaďovaniu šatne. Aby sa tam hráči cítili dobre a komfortne.. Naše stretnutie s vedením malo jasnú víziu, a to že chceme vytvárať víťazného ducha. Toto musia vidieť hneď od začiatku aj hráči, či už noví alebo tí, ktorí tu už pôsobili.

Zmeniť by sa mal aj fanshop, ku ktorému plánuješ v rámci druhého projektu pripraviť aj kaviareň. Pre koho by mala byť určená?

Po dohode s mestom Poprad sme našli riešenie. Pre kaviareň s fanshopom sa nájde priestor v bývalej predajni  hokejových potrieb pod tribúnou „C“. Takto chceme dosiahnuť, aby sme na tribúnach videli viac fanúšikov v našich klubových farbách. Robíme to práve pre nich. Takto pocítia podporu z ich strany aj hráči a navyše môžu prúdiť do klubu aj nejaké finančné prostriedky. K tomuto fanshopu s kaviarenským sedením chceme pripojiť aj detský kútik. Tu si môžu svoje ratolesti odložiť rodičia, keď sa idú pozrieť na svojho syna či dcéru počas zápasu alebo tréningu. Tie si budú môcť vychutnať aj tu v teple pri nejakom nápoji, keďže tam plánujeme nainštalovať televízie s priamym prenosom z ľadovej plochy.

Už v predminulej sezóne klub vybudoval na štadióne provizórnu fanzónu, ktorá bola k dispozícii počas zápasov nášho „Áčka“. Akú jej úpravu si zvolil spolu s vedením?

Ide o zaujímavú myšlienku. Treba to však dotiahnuť do požadovanej podoby. Musí to mať určitý koncept a viem pomôcť aj s jej vybavením. Najmä mladší fanúšikovia ocenia, že tam budú mať k dispozícii viac atrakcií. Dôležitý je aj jej výzor, nech môžeme byť na ňu pyšní. Pre ostatných sa zrealizuje Sieň slávy. Tu a aj pri ostaných veciach musím oceniť spoluprácu s riaditeľom štadióna pánom Marušinom, ktorý nám pomôže vyčleniť priestor pod tribúnou „A“. Aj vďaka nemu, keďže nám vychádza v ústrety, môžu tieto zmeny postupne nastať. Čo sa týka siene slávy, vieme si tu predstaviť poháre, ocenenia, fotografie, výstroj konkrétnych slávnych hráčov HK Poprad, dresy a všetko, čo sa nám podarí zozbierať.

Do klubu by si chcel zaviesť aj aktivity, ktoré sa pokúsia stmeliť kolektív…

Išlo by o moderné teambuildingy. Tu sa ale nebavíme o jednoduchom objednaní nejakého posedenia. Skôr mám na mysli spestrenie napríklad tréningových jednotiek. Nech zvýšime medzi hráčmi súťaživosť a popritom nech sa aj zabavia. Môže ísť aj o celú tréningovú jednotku. Musí však prioritne slúžiť na spojenie kolektívu a jeho spoluprácu.

Zaujímavou novinkou v našom športe či regióne je aj crowdfundingový projekt. Vieš ho priblížiť aj fanúšikom, ktorí sa s ním ešte nestretlii?

Toto slovo sa skladá z dvoch zložiek. Crowd znamená dav a funding financovanie. V zahraničí ide o veľmi rozšírený jav. Osobe alebo organizácii sa finančne dopredu poskladá „dav“ na určitú počiatočnú čiastku, vďaka ktorému sa môže zrealizovať. Človek prispeje napríklad 5 eur, ktoré budú jasne transparentne zaúčtované a poslúžia na vopred určenú konkrétnu vec. Či už ide o rozvoj siene slávy, zázemie pred štadiónom, skvalitnenie priestorov pre fanúšikov či niečo iné. Na základe toho môže získať napríklad 20 % zľavu na nákup vo fanshope či inú protihodnotu. Aj takto sa nám verím, podarí spájať ľudí pre hokej.

Zaujímavo vyznie  projekt ohľadom nastavenia smerovania klubu pre každú sezónu.

Aj keď nejde o úplnú prioritu, keďže som do klubu vstúpil práve počas zmeny trénerov a v čase, keď sa pracovalo na nasledujúcej sezóne. No do budúcna by to malo byť prínosom. Už na konci sezóny by vznikla akási brožúra či dokument, ktorý by nastavil smerovanie tej nadchádzajúcej. Čo chce klub dosiahnuť po športovej, mentálnej či marketingovej stránke a iné body, aby sme to stále mali na očiach a na nič sa nezabudlo. Keď je niečo napísané čierne na bielom, vieme sa k tomu vrátiť a vyhodnotiť to, a držať jasné smerovanie.

V mnohých kluboch nevie pravá ruka čo robí ľavá. Informácie sa medzi jeho členmi zdieľajú zložito. Ako by sa dalo pomôcť v tomto smere?

Mám záujem vytvoriť systém reportov z rôznych zasadnutí oddelení či porád vedenia a trénerov. Je jasné, že ak si sadne tím ľudí z marketingu, nemôže tam byť každý. Preto sa vytvoria správy ohľadom toho, čo sa tam (alebo na iných dôležitých zasadnutiach klubu) preberalo a čo reálne nastavilo. To sa rozošle zamestnancom, trénerom, partnerom či hráčom, či fanúšikom podľa toho pre koho je táto informácia potrebná. Takisto pôjde aj o zvýšenie vzdelávania. Napríklad preklady, či už odborných alebo motivačných materiálov.

Zo strany fanúšikov klub registruje podnety na zlepšenie zázemia pred zimným štadiónom. Ako sa dá posunúť vpred v tejto záležitosti?

Ľudia sú v zahraničí zvyknutí prísť na športové podujatie hodinu vopred. Pred štadiónom ich čaká niečo navyše. Či sú to stánky s občerstvením, vlajky na stĺpoch so zápasovou tématikou či aktivity pre deti. Priestor pred štadiónom si to vyslovene pýta. Nech to tu proste žije hokejom a konkrétnym zápasom. Ja nechcem uraziť futbal, basketbal a iné športy, ale Poprad je stále hokejovým mestom a my musíme preto niečo robiť. Človek ešte nemusí byť o štvrtej rozhodnutý, že sa zúčastní zápasu. Tieto aktivity ho ale môžu presvedčiť. Uľahčí to aj presun cez turnikety, keďže sa na štadión nebudú presúvať ľudia na poslednú chvíľu. Oslovíme našich partnerov, pre ktorých by to malo byt tiež prospešné. Keď to ide inde, bude to fungovať aj u nás, nie sme veľké, ale sme moderné mesto.

S akými klubovými zložkami budeš spolupracovať?

 Veľmi dobrú prácu vykonáva marketingové oddelenie. Stojí ich to množstvo času a úsilia, no ľudia to vidia. Ja ako dlhoročný divák či kamarát hráčov a fanúšikov mám zozbierané aj určité podnety a nápady na zlepšenie v tejto oblasti, ktoré fungujú napríklad v zahraničí. S vedením klubu , mestom a vedením štadióna budem pracovať hlavne na zlepšení zázemia pre fanúšikov . S trénermi a hráčmi na zlepšení ich tréningového vybavenia, stmeľovaní kolektívu a verím, že budem prospešný aj pri nastavovaní „víťazného ducha“. A s Paťom Molotom budem spolupracovať na vylepšovaní zázemia šatne a komfortu pre hráčov.  Takisto mám pripravené nejaké aktivity pre spoluprácu s fanklubom a školami. Čiže spolupráca bude naprieč celým klubom a mestom. Snažíme sa tu pracovať v „rodinnej atmosfére“, ako som už povedal my nemôžeme len čakať na miliónových sponzorov. Úspechy dosiahneme len tak, že sa všetci spojíme pre hokej. Pokúsime sa stihnúť toho čo najviac, držte nám palce.

Ako bude hodnotená tvoja práca v klube?

Podstata činnosti je dobrovoľnícka, hlavná forma môjho ohodnotenia sú skúsenosti, ktoré môžem naberať v prostredí profesionálneho hokejového tímu, keďže mám zatiaľ nešpecifikované ambície pri hokeji. No s vedením klubu sme sa dohodli,že v prípade kompletnej kvalitnej realizácie nejakého projektu, sa budeme baviť o individuálnej odmene, ktorú určí klub na základe jeho spokojnosti. Mne to je v podstate jedno, som tu preto, aby som doplnil chýbajúce drobnosti k výhram. Chcem naberať skúsenosti,riešiť potrebné veci a vyhrávať aj keď nebudem riešiť priamo hernú stránku. Iné ma nezaujíma.